So How?

Sunday, August 27, 2006

Joke Cikgu Anand

Rakan rakan yang dikasihi sekalian,

di jumaat malam ini, boring boring, sambil bergolek golek atas katil and surf the net, I came across website MCTA (Malay College Teachers' Association) yang dimanage oleh CIkgu Malek.
So sambil aku browse the link, I read that Cikgu Anand and Yatex have been in Ireland for the last 15 months sebagai Education Attache at the Malaysian High Commission in Dublin, Ireland.
Agaklah terkejut membaca berita itu ( tak de reason pun nak terkejut, saje je nak bagi drama ) and then sambil sambil browse in the net, ada lah pulak bagi phone number mereka berdua di Ireland. Tanpa berfikir panjang, aku terus mengangkat gagang telefon lalu memicit nombor tersebut. Suara lunak serak serak basah menjawabnya.

First first aku cuba main game "Guess who is this?" tapi lepas 10 tahun, aku sure diorang takkan tau siapa aku. Anyway, I introduced myself as Fadli to Cikgu Yati and then berborak lah kitorang for about 30 minutes.

But the reason for my email ini adalah berikut. According to Yatex, when they first arrived there and jumpa students students di sana, ada sorang ex budak koleq came to Cikgu Anand and introduced himself very excitedly:

Budak Koleq: " Cikgu Cikgu, I am bla bla and I was in koleq during your time"
Cikgu Anand: "Oh Ye ke ?"...( muka blur ) Budak Koleq: "Maybe you dont remember me because I actually came in Form 4. So I am a Burung"
Cikgu Anand: " Wow...Oh You Burung ?..You have flown very far from Kuala Kangsar to Dublin ! "
Budak Koleq: ( Muka dia blur buat buat gelak layan joke cikgu)

so kesimpulannya, u can take a budak koleq out of koleq, but u cannot take the Koleq characterisctics out of a budak koleq.

Aku rasa Rembell je kut yang gelak kat joke di atas.
Aku hanya mampu senyum sinis bila yatex told me the story.

Sekian saja bebelan hamba jumaat malam....as usual aku tak main 1 liner, biar panjang asal berisi (gadap, jangan ghairah ) dah dekat 1 pagi dah ni nak pi tidur.

Ini ada gambar in case korang nak "reminisce"....Its such a classic piece of history.

1 Comments:

At 6:30 AM, Blogger hariryariffin said...

hi,
Seriously tu mmg joke Cikgu Anand :)
I can remember how his jokes is.

 

Post a Comment

<< Home